The Squid Girl
ENTRY ABOUT LINKIES TUTOBIES +FOLLOW DBOARD NEWER OLDER
Cara hilangkan jerawat dan parut
Thursday 25 April 2013 - Permalink - 0 Comments
hey all..:)...lame x aku xupdate blog..lame kan?ok hari ni puteri raja nak kongsi sikit tip2 untuk rakyat jelata sekalian..hahaha prasan nk jadi ank raja..*tangan dibahu mate keats*..nk tau tip ape? jeng jeng...suspen tak?mesti korang ckp xkan..yeahhh gua konpem..ni tip untuk pulihkan jerawat tak kire la jerawat batu ke,pasor ke,nanah ke..tapi aku rase ramai kot yang da tau..tapi aku saje nk bg tau..xde modal nak update tu la pasl update psl ni..kehkeh..jom scroll ke bwh .....

Ubat gigi
Haa,cara ni yang slalu aku buat..time sblm nk tido..aku sapu ubat gigi ni kat jerawat aku yg menggila tu..dah la dtg xdijemput susah nk smbuh plak tuh..tension tau tak..erghh..selagi jerawat tu x hilang korang sapu lah..tapi jgn lah time jerawat hilang korang gtl tgn p sapu plak..ambik mase lame jgk..alhamdulillah hasil agk memuaskan..jerawat makin lame makin kecut...

Nixoderm
Aku pon pkai jgk yg ni..tapi kan makin aku sapu makin seronok jerwt tumbuh..mybe xssuai ngn aku..ngn korang aku xtau la..cara guna..sapu kt tempat jerwat pagi dan petang selama seminggu..slps seminggu guna stop slame 3 hari..pastu smubng pkai balik slame sminggu..

Cara yang ni nk hilangkan parut plak

Hiruscar
hiruscar gel ni ade dua jenis ..satu hiruscar gel satu lgi hiruscar post-acne..aku guna yang hiruscar gel je..sbb ssuai untuk semua jenis parut,smada parut lame atau baru..ade jual kat farmasi biase..yang aku beli ni rm11 lebih jer..sbb kecik..klau kt farmasi lain aku xtau bpe hrge..tapi so far ok aku gunas..menjadi jgk..just kene sabr sikit la..

Asam jawa
Ambik segumpal asam jawa then campur dgn air sikit..korang ramas smpai kuar hasil perahan tu..biar pekat tau..sebab kwn aku cakap bile pekat senang sikit nk sapu kat parut..bia sampai kering lps tu basuh..ulang slame 2kli sminggu pon da ok..ni berdasarkan hasil pmberitahuan kwn aku..

Sekian shj untuk hari ni..kalau ade slh dan silap dari informasi tu aku mintak maaf oke..sebb aku ni bukannye pndai nak susun ayt lawa2..xsemua bnde yg kite guna tu jadi kat kulit kita yg penting ikhiar..mcm aku tgh ikhtiar nk bg jrawat ni smbuh..rase hilang kyakinan diri sbb jerwt ni..dan rajin2 la ambik wuduk ye..sbb air wuduk ni dpt menyucikan muka kita dpd kotorn..say no to acne!